« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۸۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۸
یادداشت سیاسی سید حمید امیری
همه نهاد هایی که مدعی هستند پرچم انقلابی گری را در شهرستان کهگیلویه برافراشته اند، همه را به اجرای عدالت دعوت میکنم، برگزاری جشن به اسم انقلاب و به کام شخص خاص آیا خیانت به کشور و مردم، امامین انقلاب و خیانت به خون سلیمانی ها، فخری زاده‌ها ؛ حججی ها و شهدای حق علیه باطل نیست؟

پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف؛ سید حمید امیری فرهنگی و فعال سیاسی | یک نوع بی‌قانونی وجود دارد که پنهانی است و چندان برای عموم روشن و آشکار نیست. چنین ظلمی ممکن است زمان ببرد تا عدالت در مورد آن حکم نماید؛ و البته صبر بر چنین ظلمی که دیر یا زود برطرف خواهد شد میسر و قابل تحمل است. اما آن نوع بی‌قانونی که آشکار و بر همگان محرز و مدارک بر علیه آن فراوان است، صبر بر چنین بی‌قانونی به راستی دشوار و ممتنع است؛ بخصوص زمانی که چنین بی‌عدالتی توسط مراجع ذیصلاح نادیده گرفته شود.

برگزاری جشن به اسم انقلاب به کام شخص خاص | آقای محقق فرماندار کهگیلویه شما که پاسدار قوانین هستید آیا چنین تخلف آشکاری را نمی بینید؟ | نهادهای انقلابی شهرستان کهگیلویه را به اجرای عدالت دعوت می‌کنم

یکشنبه، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ به مناسبت پیروزی حق علیه باطل، جشنی برای پاسداشت دهه فجر در فضایی باز حوالی دهدشت برگزار شد که متاسفانه هیچ رنگ و بویی از جشن انقلاب در آن دیده نشد. نه پوسترها و بنرها فضای دهه فجر را منعکس می‌کرد و نه سخنرانی‌ها معطوف به گرامیداشت چنین روز فرخنده‌ای بود. بنا بر مدارک واضح و آشکار و همینطور تبلیغات گسترده‌ای که توسط برخی مسئولین انجام گرفت، نشان از آن دارد که چنین جشنی تحت عنوان جشن انقلاب، صرفا یک پوشش جهت تبلیغ انتخاباتی آقای موحد بود.

از آنجا که بر اساس برنامه زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی سال۱۴۰۲، تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها در بازه زمانی سوم تا نهم اسفند تعیین شده لذا برگزاری جشنی تحت عنوان جشن انقلاب که مزین به بنرهایی همچون « همایش حماسه هفتم» با تصویر آقای سیدمحمد موحد، نماینده‌ی فعلی کهگیلویه بود، تماما نشان دهنده‌ی این است که سوء‌استفاده‌‌ای غیرقانونی و بزرگ از نام انقلاب انجام گرفته است. این یک بی‌قانونی محرز و آشکار است که لب‌ فرو بستن در برابر آن، شایسته و سزاوار مردم انقلابی و مسئولین شهرستانی، استانی و کشوری نیست.

مردم ولایت مدار کهگیلویه که هر بار با مشارکت حداکثری خود در انتخابات، روی دشمن را سیاه کرده‌اند؛ متاسفانه از محروم‌ترین‌ها در معیشت و اقتصاد هستند. با این حال، اینهمه محرومیت نتوانسته است که آن‌ها را از صندوق های رأی ناامید سازد. اما متاسفانه سواستفاده‌ای که توسط نماینده فعلی شهرستان انجام گرفته، هر انسان دغدغه‌مند و انقلابی را نسبت به انتخابات ناامید می‌سازد؛ چرا که این احساس به جامعه تلقین می‌گردد، «حالا که آقای موحد قانون را زیر پا گذاشته و هیچ مسئولی هم با او کاری ندارد، پس لابد با یک انتخابات مهندسی‌ شده توسط مسئولین روبرو هستیم».

برگزاری چنین جشنی که به نام انقلاب اما به کام آقای موحد انجام گرفت، دو پیامد مهم و اساسی دارد که اگر اقدامی انقلابی و قانونی در جهت اصلاح آن صورت نگیرد، در ناامید ساختن مردم شریف کهگیلویه نسبت به انتخابات بسیار مؤثر خواهد بود. همگی می‌دانیم که ماهیت این جشن، کاملا یک گردهمایی تبلیغاتی بود ( و ظواهر امر نیز آن را تأیید می‌کند)، و بر مبنای زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی، چنین عملی یک بی‌قانونی محرز و آشکار محسوب می‌شود و می‌بایست بلافاصله با آن برخورد جدی می‌شد که متأسفانه هنوز بر مبنای قانون برخوردی با آن صورت نگرفت.

اولا به سبب عدم برخورد مسئولین مربوطه با چنین رویکرد آشکار و واضحی، به مرور دل‌های دغدغه‌مند از صحت انتخابات سالم و منصفانه دچار تردید می‌شود. ثانیا اگر اصرار داریم که قانون تحت هر شرایطی باید اجرا شود به سبب آن است که اجرای قوانین بدون هیچ تبعیض و کاهلی، به همگان نفع می‌رساند. بنابراین تبعیض در انتخابات به هیچ عنوان قانونی و جایز نیست؛ به هر تقدیر در همایش آقای موحد چنین تبعیضی را مشاهده کردیم. چنین تبعیضی که تنها به سود یک نماینده رقم می‌خورد، سبب می‌شود تا افرادی که جانا در خدمت به اسلام و انقلاب و رهبری تمکین و اصرار دارند، بدبختانه نسبت به انتخاباتی که آلوده به تبعیض در قوانین انتخاباتی و سوء استفاده تبلیغاتی از جشن‌های انقلابی است، دلسرد بشوند. این دلسردی به ضرر نظام و مردم است.

مردم کهگیلویه به جد درخواست دارند که نهادهای امنیتی و اطلاعاتی، استانداری، فرمانداری کهگیلویه به این قضیه ورود بکنند و به کسی که خود به قانون تمکین نمی‌کند درس قانون بدهند تا بلکه عبرتی شود برای هر آن کس که بخواهد قوانین عمومی را زیر پا بگذارد.

آقای سیدحمزه محقق، فرماندار محترم کهگیلویه، شما پاسدار قوانین و حرمت نظام و شهداء هستید، آیا چنین بی‌قانونی محرزی را نمی‌بینید؟! چرا ورود نمی‌کنید و آنچه را که سال‌ها از اسلام و انقلاب دیکته می‌کردید را عملی نمی‌سازید؟!

آقای سیدحمزه محقق، فرماندار محترم کهگیلویه، شما پاسدار قوانین و حرمت نظام و شهداء هستید، آیا چنین بی‌قانونی محرزی را نمی‌بینید؟! چرا ورود نمی‌کنید و آنچه را که سال‌ها از اسلام و انقلاب دیکته می‌کردید را عملی نمی‌سازید؟! الان که وقت عمل به قانون است، سکوت کردن و نشستن جایز نیست. همه نهادهایی که مدعی‌ هستند پرچم انقلابی‌گری را در شهرستان برافراشتند، همه را به اجرای عدالت دعوت می‌کنم. چرا که اگر این جلسه به عنوان جشن انقلاب آغاز می‌گشت و در ادامه به کام آقای موحد تمام نمی‌شد، عده‌ی بسیار زیادی از عشایر و مردم فهیم دهدشت در این جشن همگانی انقلاب حاضر می‌شدند و دهه‌ی فجر نور را خوشحالی می‌کردند. اما اکثر مردم به سبب اینکه این جشن، صرفا همایشی در پاسداشت حماسه آفرینی‌های پوشالی آقای موحد بود، از شرکت در آن اجتناب کردند و ترجیح دادند در خانه بنشینند.

طبق داده‌های آماری که از مجلس به دست آمده، آقای موحد حدود ۲۴.۹ درصد از کل جلساتی را که می‌بایست در مجلس حضور داشته باشد، غایب بود و در این چهار سال نمایندگی، قریب به ۱۰۶ رأ‌ی‌گیری در مجلس حضور نداشت و ۲۴۴ رأی ممتنع نیز در آرای مجلس به ثبت رسانید. چرا چنین شخصی که حتی یک نطق مؤثر در دفاع از رویدادها، وقایع و قوانین کشور و شهرستان در مجلس ایراد نکردند، این دم آخر با کمال اطمینان و خاطری آسوده قوانین مجلس در زمان‌بندی انتخابات را زیر پا می‌گذارد و هیچ کسی هم از او عذری نمی‌خواهد؟! آیا این خیانت به کشور و مردم، امامین انقلاب و خون شهداء نیست؟! آیا این خیانت به خون سلیمانی‌ها، فخری‌زاده‌ها، حججی‌ها و شهدای جبهه‌ی حق بر باطل نیست؟! به والله که درد من، درد انتخابات نیست. درد بی‌قانونی است. سوء‌استفاده از خون شهدا و نام انقلاب و نظام، گناهی است بزرگ که نتیجه‌ی آن، شکستن قبح بی‌قانونی و تشویق به آن است.

وضوح این بی‌قانونی که توسط آقای موحد انجام گرفته، بر هیچ کسی پوشیده نیست و اگر در کوتاه مدت، اقدامی انقلابی توسط مسئولین مربوطه انجام نگیرد، بی‌تردید تأثیری مخرب و سوء بر فرهنگ قانون‌مداری جامعه‌ خواهد گذاشت و نتیجه‌ی آن چیزی جزء گسترش بی‌قانونی نخواهد بود. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، التزام به قانون از واجبات و تکلیفی الهی‌ است که ترک آن فسادآور و موجب خسارت به نظام و انقلاب است. بنابراین بر همه‌ی مسئولین مربوطه واجب است که در این راستا ملتزم به اجرای قوانین بشوند.


آنچه که خواندید از سری یادداشت های ارسالی مخاطبین این پایگاه خبری است و انتشار آن به معنای تائید تمام یا بخشی از آن نیست. شما هم می‌توانید با ارسال مطلب خود، این یادداشت را تایید یا نقد کنید.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۷
بهمئی
|
United States of America
|
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
0
1
دورد برشما واقعا چنین بی قانونی باید دید شود و برخورد گردد
برزین
|
Germany
|
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
0
3
با سلام
انچه دوست و برادر عزیزم ایراداتی که فرمودند الحق و الانصاف
واقعیت های برگزاری جلسه فوق الذکر بنام انقلاب و مردم و به کامل شخصی که برای همگان عیارشان اشکار می باشد،لذا اینجا متولیان اجرای قانون باز هم سکوت را چاشنی عدم برخورد خود نمودند،ولی نمیدانند مردم کهگیلویه بزرگ بیدارند و هوشیار و بصیر.
در پایان از سید بزرگوار به جهت نگارش متن فوق تقدیر و تشکر می نمایم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
0
2
با تشکر از نگارنده، متأسفانه موحد هر کاری دوست داره انجام می ده غافل از حرمت روحانیت و مجلس و انقلاب و نظام.
نخبگان و متدینین نبايد بی تفاوت باشند و با روشنگری ، پای صندوق رأی پاسخ دندان‌ شکنی به او داده بشه
گل اقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
حالو زور بالا زوره
ایتره
محقق سید
موحد هم سید
ایشا ایکیت چه
یعنی ار چی هم بگیت چی منش نی
استان کی به کی
گل اقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
1
حالو زور بالا زوره
ایتره
محقق سید
موحد هم سید
ایشا ایکیت چه
یعنی ار چی هم بگیت چی منش نی
استان کی به کی
مختاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
0
سلام.

موحد تنها آدمیه که همه با مرگش خوشحال می‌شن
ملا ابرام شش کلاسه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
موحد و دار و دسته اش در هیچ جای این استان جایی ندارند و پیش مردم اعتباری ندارند، آدمی به آبرو است وای به روزی که پیش مردم بی آبرو شوند و بی اعتبار... همه می‌دانند خیانتهایی که موحد به خون جوانان این دیار کرده تا ابد فراموش نمی‌شود و وای به روزی که دنیا را ترک کند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: